{"id":7504,"date":"2021-04-23T10:33:37","date_gmt":"2021-04-23T08:33:37","guid":{"rendered":"https:\/\/www.inekeswart.nl\/?p=7504"},"modified":"2022-02-08T10:42:22","modified_gmt":"2022-02-08T08:42:22","slug":"schoenmaker-blijf-bij-je-leest","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.inekeswart.nl\/schoenmaker-blijf-bij-je-leest\/","title":{"rendered":"Schoenmaker blijf bij je leest"},"content":{"rendered":"
De uitdrukking: \u2018Schoenmaker blijf bij je leest<\/em>\u2019 wordt waarschijnlijk gezien als een ouderwetse uitspraak. Maar voor mij is dit juist een actuele gezegde. Laat ik je een veel voorkomend voorbeeld geven: Denk jij dat als je \u2018schoenmaker blijf bij je leest<\/em>\u2019 had toegepast de verbouwing misschien veel sneller was gegaan? Deze vergelijking kun je ook trekken naar je business. En dus stel je de veranderingen uit. Vorig jaar kwam ik in een soortgelijke situatie. Ik werd getriggerd door mijn laatste training bij Bart van den Belt<\/a> over marketing. \u201cHoe helder is jouw etalage? Weten de voorbijgangers wat er bij jou te halen valt?\u201d<\/em><\/p>\n Deze vraag zette mij aan het denken en zorgden ervoor dat mijn radartjes gingen draaien.<\/p>\n Ik ging \u2018mijn etalage\u2019 kritisch bekijken en ik zag dat een verandering nodig was. Omdat ik vind<\/a> dat ik niet overal goed in hoef te zijn besloot ik de teksten voor de salespagina uit te besteden. (Uitbestedingsopdracht nr.1) Ha, daar is tie weer\u2026 je voelt hem vast aahttps:\/\/inique4u.nl\/over-inique4u\/nkomen \u201cSchoenmaker blijf bij je leest<\/em>\u201d.<\/p>\n Om mijn nieuwe aanpak onder de aandacht te brengen bij mijn doelgroep moet ik meer gaan communiceren met mijn doelgroep. Het werd dus tijd om de \u2018stof\u2019 van mijn mailinglijst te blazen.<\/p>\n Hoe kan ik zo effici\u00ebnt mogelijk werken<\/a>? Dat is een vraag die ik mezelf altijd eerst stel voordat ik aan de slag ga.<\/p>\n Bij het opstarten van mijn bedrijf leek het handig om verschillende lijsten te hebben. In de praktijk betekent dit dat ik mijn nieuwsbrief in Mailchimp<\/a> handmatig naar elke lijst moet sturen. Met als gevaar dat ik dezelfde informatie meerdere malen naar dezelfde mailadressen stuur. Dat mocht dus anders! Maar hoe pak je dat aan? Ook dit heb ik uitbesteed. (Uitbestedingsopdracht nr. 2)<\/p>\n
\nJe wilt een kamer verbouwen, maar ja\u2026 van het \u00e9\u00e9n komt het ander en ineens is het project \u2018kamer verbouwen\u2019 veranderd in \u2018huis verbouwen\u2019. Er komen steeds meer werkzaamheden bij, in plaats van dat je voortgang ziet.<\/p>\n
\nEn wellicht ook goedkoper als je jouw tijd ook gaat tellen?
\nWat denk jij als je eerlijk bent?<\/p>\nJe business naar een ander level trekken<\/h3>\n
\nHetzelfde principe gebeurt namelijk als je je onderneming naar een ander level wilt trekken. Je ziet dat er veranderingen nodig zijn en wat de impact hiervan is, maar \u00f3\u00f3k zie je dat er veel werk bij komt kijken.<\/p>\n
\nHoeveel laat je dan eigenlijk liggen?
\nHet kan ook anders.<\/p>\nHoe mijn \u2018verbouwing\u2019 verliep<\/h2>\n
\nWe spraken onder andere over mijn website en Bart vroeg mij:<\/p>\nKeuzes maken<\/h3>\n
Mailinglijst aanpassen<\/h3>\n
Website Check<\/h3>\n